Gólyaavató a Toldiban
A kilencedik évfolyamon egyfajta „beavatás” a legtöbb iskolában a gólyaavató. Nálunk október 10-én rendezte a diákönkormányzat ezt a vidám bemutatkozást. Az osztályok már délelőtt mesefigurának öltözve járkáltak az épületben, délután pedig vidám versenyeken vettek részt. A képek hűen mutatják a hangulatot. A győztes csapat a 9. ad lett, de mindenki jól érezte magát.
A kollégium vidám pillanatai a tanév elején
A kollégiumban játékos vetélkedőt rendeztünk legifjabb diákjainknak, a gólyáknak. Sok-sok vicces feladattal fokoztuk a jókedvet, a léggömbborotválástól kezdve egészen a lisztfújásig. Nagyon jól érezték magukat a diákok, és hatalmas lendülettel oldották meg a feladatokat. Sok-sok hasonlóan vidám percet, felejthetetlen élményeket kívánunk nekik a Toldiban!
Igazi közösséget összekovácsoló erővel bírt a kollégium karaoke estje. Mindegyik csoportnak két-két dalt kellett előadnia, de a dalokat a diáktanács választotta ki a résztvevők számára, így voltak nagy meglepetések. A hangulat annyira felfokozódott, hogy végül az egész diáksereg - nézők és szereplők - együtt zengték a slágereket.
Erasmus+ program zárása
Idén is októberben került sor az Europass bizonyítványok átadására iskolánkban. Az ünnepélyes alkalomra Dr. Edda Henze, a német projektkoordinátor és Matthias Grenzer, a tartományi pékszövetség elnöke, valamint 11 német diák látogatott el hozzánk. Közülük ketten a következő héten egyhetes cukrász gyakorlatukat töltötték nálunk a Toldiban.
Nagy öröm számunkra, hogy az Erasmus+ programnak köszönhetően diákjaink külföldön szerezhetnek munkatapasztalatokat. Köszönjük a felkészítők és a külföldi segítők munkáját!
„Új iskola- sikeres beilleszkedés” program
avagy a befogadó oktatás és az iskolai lemorzsolódás csökkentésére irányuló törekvés a Toldi iskolában
Az iskolai légkör nagyon fontos a diákok megtartásában vagy elszakadásában. A tanulók tanulmányi pályafutását számos ok nehezíti, amely miatt gyakori az alul teljesítés, vagy akár az iskolából való kimaradás is bekövetkezhet. Egyre nagyobb gond országszerte a lemorzsolódás.
Ezt felismerve szerveztük a kilencedikesek részére kicsit másképp az első tanítási hetet a Toldi iskolában. Írhattam volna, hogy kísérletképpen, de inkább a segítő szándék, a tenni akarás és az elkötelezettség motivált minket, amikor megterveztük a programokat. Célunk volt, hogy megismerjék az új iskolájukat (épületet, ügyintézést, szakmákat), könnyebb legyen az áttérés a középiskolás követelményekre, tanulás-módszertani ismereteiket bővítsük, fejlesszük önállóságukat, megismerkedjenek az osztályfőnökkel, osztálytársakkal, iskolai szokásokkal, minél hamarabb kialakuljon az osztály- és diákközösség, megismerjék az elvárásokat, követelményeket és a diákok figyelmét az egészséges életmódra irányítsuk.
Végig gondoltuk, milyen nehézségekkel találkozhat egy új iskolát kezdő diák egy ismeretlen környezetben, mivel járulhatunk hozzá, hogy a kezdeti feszültséget és félelmet feloldjuk. Ennek eredménye lett az egy hétig tartó eseménysorozat.
Mi, Toldisok! címmel az első napon játékos feladatokkal az osztályfőnökkel, osztálytársakkal és az iskolai házirenddel ismerkedtek meg „gólyáink”. A következő négy napon körforgásban több témát jártak körül. A Közösségben élni jó! projekt során a diákönkormányzat munkáját ismerhették meg, valamint közösségépítő játékokkal próbáltak összekovácsolódni. A Velem vagy egyedül? napon az iskolai ügyintézést nézték meg, megismerkedtek az ügyintézőkkel, a könyvtárossal, valamint életvitel-életvezetési feladatokat csináltak. Különféle konfliktushelyzeteken keresztül - jókat nevetve - próbáltak meg eligazodni a megoldási lehetőségek között. Az egészség megőrzése, befektetés a jövőbe napon drogprevenciós és internet veszélyeit bemutató előadást hallgattak a diákok, majd sportolásra nyílt lehetőségük. Itt is a csapatjátékok domináltak, hiszen egy közösséget szerettünk volna létrehozni az osztályokból. A zenei óra viszont a vidámságról szólt! Tapasztalat és eredményesség címet adtunk a komolyabb témának: ezen a napon felmértük a tanulók tanulási sajátosságait, módszereket tanítottunk nekik, hogyan tudnak eredményesebben felkészülni a tanórákra. Ekkor még arra is jutott idő, hogy minden tanműhelyt meglátogassanak, ott tevékenykedhessenek, felfedezhessék azokat a szakmákat, melyeket az iskolában oktatunk.
Minden nap osztályfőnöki órával zárult, ahol megbeszélhették az aznapi élményeket, tapasztalatokat, felkészültek a következő napra.
Tudjuk, senkinek sem könnyű elszakadni a megszokott környezettől. Hozzánk, a Toldiba sokan kollégistaként érkeznek. Számukra a családtól való leválás miatt még nehezebb az első időszak. Ezt próbáltuk oldani a programokkal. Aki nálunk járt ez idő alatt, csupa mosolygós kilencedikest látott.
A Toldi iskola nevelőtestülete